فوجی کازه
Fujii Kaze
(2019-)
فوجی کازه Fujii Kaze (به ژاپنی 藤井 風) موسیقیدان، خواننده و ترانهسرای ژاپنی است. او در سال ۱۹۹۷ در شهر ساتوشو به دنیا آمده است و یادگیری موسیقی را از دوران کودکی آغاز کرد. در کودکی او شنونده آثاری از سبکهای مختلف از جمله جز، کلاسیک، پاپ و انکا Enka (به ژاپنی 演歌 که یکی از شاخههای موسیقی سنتی و بومی ژاپن است که ریشههای آن به دوران پس از جنگ جهانی دوم در این کشور باز میگردد) بود و همین عامل نقش مهمی در شکلگیری سلیقه شنیداری این هنرمند در آینده داشت.
دانلود آهنگ های فوجی کازه و بیوگرافی این هنرمند
او خیلی زود به شهرت رسید و از ۱۲ سالگی که از آن میتوان به عنوان نقطه شروع فعالیت حرفهای این هنرمند یاد کرد، با آپلود ویدئوهایش در یوتیوب نام خود را در گستره بزرگ اینترنت و خصوصا جامعه ژاپن ترند کرد.
در این دوران ویدئوهای فوجی کازه بیش از ۳۰ میلیون بار توسط کاربران یوتیوب دیده شده که نشان از جذابیت ساختههای او برای مخاطبان در روزهایی است که این سرویس پرطرفدار گوگل هنوز به محبوبیت امروزی نرسیده بود. او پس از مدتی از فعالیت در یوتیوب دست کشید و بر روی یادگیری موسیقی متمرکز شد؛ اگرچه در سال ۲۰۱۹ همزمان با نقل مکان به توکیو مجددا فعالیت خود در این سرویس را از سر گرفت.
محبوبیت فوجی کازه
پس از سپری شدن دوران اولیه فعالیت، در نوامبر سال ۲۰۱۹ اولین تک آهنگ خود را با نام 何なんw (WTF LOL) منتشر کرد و یک ماه بعد دومین تک آهنگش را با نام もうええわ (Mo-Eh-Wa عرضه کرد. هر دو این تک آهنگها در ابتدا در قالب سرویس اپل میوزیک و به صورت یک ایپی منتشر شدند. او با همین آثار توانست به محبوبیت خوبی دست یابد و در طول کمتر از یک ماه بدل به یکی از ۱۰ هنرمند فراتر از انتظار سال ۲۰۲۰ در سرویس اسپاتیفای شد.
آلبوم همیشه کمک کن هیچ وقت آسیب نزن از فوجی کازه
به واسطه همهگیری کووید ۱۹ در مسیر فعالیتهای فوجی کازه مشکلاتی به وجود آمد؛ اما او در نهایت در ژانویه سال ۲۰۲۰ اولین آلبوم استودیوییاش را با نام همیشه کمک کن هیچوقت آسیب نزن Help Ever Hurt Never منتشر کرد. این آلبوم بسیار موفق بود و به صدر جدول فروش موسیقی ژاپن رسید که متعاقب آن با تورهای بزرگی در ژاپن همراه شد. در کنار فروش موفق آلبوم همیشه کمک کن هیچوقت آسیب نزن، او در یوتیوب نیز به محبوبیت مضاعفی رسید و بدل به اولین شخصیت ژاپنی شد که در این سایت به عنوان هنرمند در حال ظهور معرفی شد.
فوجی کازه اولین قطعه خود از ساختههای فوجی کازه در تلویزیون مورد استفاده قرار گرفت که برای او عنوان Oricon Weekly Digital Single Ranking را به همراه داشت.
در سال ۲۰۲۱ او جایزه بهترین هنرمند با پیشرفت غیر منتظره را از سوی Space Shower Music Awards دریافت کرد. همچنین در همین سال او موفق به دریافت جایزه بهترین ویدئوی مفهومی شد. پس از مدتی او موفق به دریافت عنوان هنرمند محبوب جدید سال شد و آلبوم گرند پرایز (Grand Prize) برای آلبوم Help Ever Hurt Never شد. در ماه آگوست او به عنوان یکی از هنرمندان جذاب دنیا از سوی GQ معرفی شد. یکی از دیگر از عناوینی که او در سال ۲۰۲۱، عنوان نفر اول هنرمند فردی برتر در زمینه اجرای موسیقی در ژاپن شد که او را بدل به اولین نفری کرد که دو سال متوالی برنده شده است.
در آپریل ۲۰۲۱ او در همکاری با شرکت هوندا یک موسیقی تبلیغاتی را برای محصول Vezel ساخت که بازخورد بسیار خوبی در سطح ژاپن و دنیا داشت و شهرت مضاعفی برای او به همراه داشت. این ویدئو بیش از صد میلیون بار در طول کمتر از ۳ ماه از سرویسهای مختلف استریم پخش شد و در طول حدود یک سال این بازدید به ۳۰۰ میلیون عدد رسید.
آلبوم همه را دوست داشته باش به همه کمک کن از فوجی کازه
در سال ۲۰۲۲ او دومین آلبوم استودیوییاش را به نام همه را دوست داشته باش به همه کمک کن Love All Serve All را پس از عرضه چند تک آهنگ و ایپی منتشر کرد. در فاصله بین دو آلبوم او ایپیهایی نظیر Hedemo Ne-Yo (へでもねーよ)، Seishun Sick (青春病) و Kirari Remixes (Asia Edition) را منتشر کرد که به مانند گذشته با استقبال خوبی نیز مواجه شده بودند و به صدر جدول فروش موسیقی ژاپن رسید.
این آلبوم به مانند گذشته عناوین و جوایز زیادی را برای فوجی کازه به همراه داشت که از جمله آنها میتوان به جایزه Art Encouragement Prize برای یک هنرمند جدید از سوی وزارت آموزش، فرهنگ، ورزش، علم و تکنولوژی ژاپن شد. در همین زمان او سه جایزه بهترین هنرمند ردی، بهترین اجرای مفهومی و انتخاب مردم را از سوی Space Shower Music Awards به دست آورد.
در زمان انتشار آلبوم همه را دوست داشته باش به همه کمک کن، ساختههایی از آلبوم قبلی او نیز مورد توجه قرار گرفت و به عنوان مثال موزیک Shinunoga E-Wa در سرویسهای استریم و شبکههای اجتماعی مختلفی از جمله اسپاتیفای، یوتیوب و تیک تاک به محبوبیت بسیار زیادی رسید. این موزیک همچنین به رتبه ۱۱۸ جدول فروش جهانی بیلبورد رسید. در سال ۲۰۲۲ او همچنین یک قطعه برای همکاری مشترک خود با بزرگترین اپراتور موبایل ژاپن، NTT Docomo ساخت که باز بازخورد بسیار خوبی نیز همراه شد. اجراهای زنده فوجی کازه در طول سال ۲۰۲۲ بیش از ۲۱۰ هزار نفر را به خود جذب کرد.
محبوبیت فوجی کازه در خارج از ژاپن
پس از موفقیت هنری فوجی کازه در ژاپن، در خارج از ژاپن نیز افراد زیادی به سوی موسیقی او کشیده شدند و خواهان اجرای او در کشورهای دیگر شدند که حاصل آن تور آسیا او در سال ۲۰۲۳ شد. در این سال همچنین آهنگ Workin از ساختههای این هنرمند ژاپنی از سوی اتحادیه جهانی بسکتبال به عنوان یکی از آهنگهای جام جهانی ۲۰۲۳ انتخاب شد.
موسیقی فوجی کازه
فوجی کازه آهنگساز و نویسنده تمامی موزیکهای خودش است. موسیقی او با عنوان «تازه ولی آشنا» توصیف میشود و از این خواننده و ترانهسرا میتوان به عنوان یکی از هنرمندانی نام برد که اینترنت و شبکههای اجتماعی نقش بسیار زیادی در موفقیت و شهرت آنها داشتهاند. کیفیت خوانندگی فوجی کازه باعث شده است تا او با عنوان «یادآور استانداردهای عامهپسند موسیقی کایوکیوکو» ( موسیقی Kayōkyoku شاخههای از موسیقی پاپ ژاپن است که از آن با عنوان ریشه موسیقی جی پاپ J-Pop نام برده میشود و به عنوان استاندارد موسیقی پاپ ژاپن یا پاپ دوران شوا Shōwa Era معرفی میشود) نیز معرفی شود.
اگرچه کی پاپ K-Pop حاکم بلامنازع موسیقی است که از شرق آسیا میآید؛ اما ظهور هنرمندانی نظیر فوجی کازه باعث شده تا حکمرانی کرهایها در این عرصه دچار تزلزل شود. او با موسیقی خود مرزهای ژاپن را در نوردیده است و در حال حاضر به عنوان یک هنرمند محبوب بینالمللی شناخته میشود که میلیونها نفر در سرتاسر دنیا شنونده آهنگ ها و موزیک های این هنرمند هستند.
مشاهده و دانلود آلبومها